Varien Logo

Başarılı Yerel SEO İçin 10 Maddeli Kontrol Listesi

Başarılı Yerel SEO İçin 10 Maddeli Kontrol Listesi

Yerel SEO zorlu bir iştir ancak yerel aramaların %28'i satın almayla sonuçlandığında , biraz sıkı çalışmaya değer.

Neyse ki, tüm temelleri yerine getirdiğinizde yerel SEO çok daha kolay hale gelir ve bu 10 maddelik kontrol listesi bunu yapmanıza yardımcı olacaktır. Bu temel 10 temel unsurun tamamını çözdüğünüzde, kazanan bir yerel SEO stratejisinin yüksek dönüşüm oranlarının ve yatırım getirisinin keyfini çıkarma yolunda ilerleyeceksiniz.

Baktığımız 10 Adım Nedir?

Bu makalede, aşağıdaki 10 adımla başarılı bir yerel SEO stratejisinin temellerini atıyoruz:

  1. Google İşletme Profilinizi tamamlayın
  2. İş rehberi web sitelerinde listeler oluşturun
  3. Web sitenizi yerel SEO için optimize edin
  4. Mobil oturumlar için optimize edin
  5. Yerel içerik stratejisi geliştirin
  6. Yerel geri bağlantıları hedefleyin
  7. Yerel profilinizi oluşturun - çevrimiçi ve çevrimdışı
  8. Çevrimiçi ve çevrimdışı müşteri deneyimini birleştirin
  9. Müşteri yorumlarını yakalayın
  10. Müşterilerinizle çevrimiçi etkileşime geçin

Bunların hepsini tamamladığınızda, sonuç almaya başlamak ve yatırım getirinizi en üst düzeye çıkarmak için stratejinize ince ayar yapmak için her şeye sahip olacaksınız.

 

#1: Google İşletme Profilinizi Tamamlayın

Herhangi bir yerel SEO stratejisinin ilk adımı Google İşletme Profilinizi tamamlamaktır. Bu, yerel arama varlığınızın Genel Merkezidir. Yerel sonuç paketinde ve diğer yerleşimlerde, en önemlisi de Google Haritalar'da görünür olmanızı sağlar.

İşletme Profiliniz ayrıca yerel arama yapanların diğer işletmeler yerine sizi seçmesi için ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri içerir.

İşletme Profilinizin önemli işlemleri kullanıcıların parmaklarının ucuna getirmesi çok önemlidir. Hangi iş türüne bağlı olduğunuza bağlı olarak web sitenize tıklayabilir, bir düğmeye basarak sizi arayabilir, hatta ürünlere göz atabilir ve bir masa ayırtabilirler.

İşletme Profilinizden potansiyel müşteri ve yaya trafiğini en üst düzeye çıkarmak için profilinizi %100 tamamladığınızdan ve doğru bilgilerle (ör. açılış saatleri) güncel tuttuğunuzdan emin olun.

Ayrıca, işinizin, hizmetlerinizin, ürünlerinizin vb. en iyi yönlerini gösteren resimler ve videolar yükleme fırsatından tam olarak yararlanın. Potansiyel müşterilere, rekabette neden sizi seçmeleri gerektiğini gösterin ve dönüşüm sağlamalarını mümkün olduğunca kolaylaştırın, bunun çevrimiçi mi yoksa çevrimdışı mı gerçekleştiği.

#2: İşletme Rehberi Web Sitelerinde Liste Oluşturun

Google İşletme Profiliniz tamamlandıktan sonra işletmenizin ilgili işletme rehberi web sitelerinde listelenmesini isteyeceksiniz.

Başlamak için en iyi dizin sitelerinden bazıları şunlardır:

İlgili her sitede listeleme yapmanıza gerek yoktur, ancak her liste erişiminizi daha geniş bir kitleye genişletir.

Google ve diğer arama motorları, dizin listelerindeki bilgileri işletmenizin meşruiyetini doğrulamak için bir sinyal olarak kullanır. Bu nedenle, diğer dizin sitelerinde en az 3-4 girişinizin olduğundan emin olun ve tüm bilgilerinizin %100 doğru ve tutarlı olduğundan emin olun.

#3: Web Sitenizi Yerel SEO için Optimize Edin

Bir web siteniz olduğunu varsayalım (yerel SEO için buna ihtiyacınız yoktur, ancak yardımcı olur), bir sonraki adım onu yerel arama için optimize etmektir. Öncelikle adınızın, adresinizin ve telefon numarası bilgilerinizin Google İşletme Profilinizdeki ve dizin listeleme profillerinizdeki bilgilerle tam olarak eşleştiğinden emin olun.

Bunların harfle eşleşmesi gerekir, bu nedenle “Sk.” harfini kullanmayın. Bir yerde “Sokak”, başka bir yerde “Sokak” veya diğer yerlerde 0232 , diğer yerlerde +90 ile başlayan telefon numaranızı bulundurun.

Yapısal düzeyde, hedeflediğiniz her önemli alan için konum sayfaları oluşturmak istiyorsunuz. Yalnızca tek bir işletmeniz varsa, ana sayfanız şirketinizin konum sayfası görevi görebilir ancak birden fazla işletmeniz varsa her konum için ayrı sayfalar oluşturmak isteyeceksiniz.

İşletmelerinizin bulunduğu bölgeler dışındaki yerel arama yapanları (örneğin: tüm ilçe) hedeflemek istiyorsanız, her işletme konum sayfası için alt konum sayfaları oluşturabilirsiniz. Bu, diğer daha alakalı işletmeler onlara daha yakın olmadığı sürece (yerel SEO'da yakınlık önemlidir), işletmenizin bulunduğu yerin dışında arama yapan kişilerin girişinizi görmelerine yardımcı olur.

#4: Mobil Oturumlar için Optimize Edin

Mart 2023 itibarıyla tüm web sitesi trafiğinin %60,67'si mobil cihazlardan geliyor ve akıllı telefonlar yerel aramada daha da büyük bir rol oynuyor. Yerel aramaların büyük çoğunluğu mobil cihazlarda gerçekleşiyor ve yerel arama yapan kişilerin %88'i bir hafta içinde ilgili mağazayı ziyaret ediyor .

Yerel SEO konusunda ciddiyseniz, mobil oturumlara öncelik vermeniz ve mobil kullanıcılar için her temas noktasını optimize etmeniz gerekir .

Yerel aramalardan web sitesi ziyaretlerini artırmak istiyorsanız bu özellikle önemlidir. Mobil uyumluluk uzun yıllardan beri bir sıralama faktörü olmuştur ancak Google , Core Web Vitals ve sayfa deneyimi güncellemesiyle UX sinyallerine daha fazla ilgi göstermektedir.

Yükleme süreleri çok önemlidir ve Google ayrıca etkileşimli öğelerin yanıt verme hızını zamanlıyor ve sayfalarınızın yapısal kararlılığını ölçüyor. Düğmeler gibi etkileşimli öğelerin eylemleri tetiklemesi çok uzun sürerse veya öğeler yüklenirken düzeniniz atlarsa, arama sıralamalarınız etkilenir.

Google, mobil cihazlarda bu sinyaller konusunda özellikle katı davranıyor çünkü bunlar, küçük ekran boyutlarında kullanıcı deneyimini daha fazla etkiliyor.

Daha da önemlisi, eğer web sitenize yerel trafik çekiyorsanız, onların bir masa ayırtabilmesi veya ürünlerinizi satın alabilmesi için, kötü bir mobil kullanıcı deneyimi dönüşümleri öldürecektir.

#5: Yerel İçerik Stratejisi Geliştirin

İçerik pazarlaması, yerel SEO için diğer arama stratejileri kadar önemlidir. Aradaki fark, içerik stratejinizi yerel anahtar kelimeleri içerecek ve alan(lar)ınızla alakalı konuları kapsayacak şekilde yerelleştirmeniz gerekmesidir.

Yayınladığınız her şeyde yerel anahtar kelimeleri hedeflemenize veya yerel konularla ilgili gereksiz makaleler yayınlamanıza gerek yok. Hedef kitlenizle alaka düzeyine öncelik verin ve makul ölçüde mümkün olduğu kadar çok yerelleştirilmiş içerik yayınlamayı hedefleyin.

Ayrıca daha geniş kitlelere ulaşmak, alıntıları artırmak ve alakalı geri bağlantılar kazanmak için yerel üçüncü taraf web sitelerindeki içerik fırsatlarını da araştırmak isteyeceksiniz.

#6: Yerel Geri Bağlantıları Hedefleyin

Herhangi bir bölgedeki en iyi işletmelerin, aynı bölgedeki saygın sitelerden geri bağlantı alma olasılıkları yüksektir: yerel haber siteleri, etkinlik mekanları, diğer işletmeler vb.

İdeal olarak, alabileceğiniz en iyi yerel geri bağlantılarla yüksek kaliteli geri bağlantıların (konumdan bağımsız olarak) bir karışımını istiyorsunuz.

Açıkçası, yerel geri bağlantıların ortalama kalitesi muhtemelen diğer bağlantılardan daha düşük olacaktır. Yerel bölgenizden alabileceğiniz en iyi bağlantılardan bazılarını alıyorsanız bu bir sorun değildir ve teorik olarak bunları kazanmak, hedeflediğiniz yerel olmayan geri bağlantılardan daha kolay olmalıdır.

#7: Yerel Profilinizi Oluşturun — Çevrimiçi ve Çevrimdışı

Yerel geri bağlantılar kazanmanın en iyi yolu, hem çevrimiçi hem de çevrimdışı olarak yerel işletme profilinizi oluşturmaktır. Yerel işletmeler ve web siteleri ile ağ kurun, yerel yayıncılarla temasa geçin ve yerel topluluğa dahil olun.

İnsanların sizin varlığınızı bilmesini sağlayın ve yerel halkın ve yerel iş dünyasının çıkarları doğrultusunda aktif bir rol oynadığınızdan emin olun.

Örneğin, yerel etkinliklere katılarak, sponsor olarak veya kendi etkinliğinizi düzenleyerek katılabilirsiniz. Yerel topluluğun aktif bir üyesi olmak, bölgedeki profilinizi oluşturacak ve insanlara sizin hakkınızda konuşmaları için neden verecektir. Ayrıca, sizin hakkınızda yazma, röportajlara ulaşma ve kendi içeriklerinde şirketinize yer verme olasılığı daha yüksek olan yerel yayınlar için sizi haber değeri taşıyacaktır.

#8: Çevrimiçi ve Çevrimdışı Müşteri Deneyimini Birleştirin

Daha önce, yerel arama yapan kişilerin %88'inin bir hafta içinde ilgili mağazayı ziyaret ettiğini söyleyen bir istatistiğe bağlantı vermiştik. Yerel arama, çevrimiçi ve çevrimdışı gerçekleşen çok kanallı bir deneyimdir; dolayısıyla bu temas noktalarını tek bir deneyimde birleştirmeniz gerekir.

Bu, mobil cihazda yerel bir aramayla, satın alma işlemi yapmak için web sitenize tıklamayla ve ürünü mağazadan teslim almayla başlayabilir. Bu, Google Haritalar veya web siteniz aracılığıyla bir masa rezervasyonu yaptırmayı ve grubun yemek için gelmesini içerebilir.

Alternatif olarak kullanıcılar yerel arama yapabilir, mevcut seçenekleri karşılaştırabilir ve işletmenizi ziyaret edebilir.

Hedef kitlenizin bu çevrimiçi ve çevrimdışı temas noktalarında gerçekleştireceği müşteri yolculukları ne olursa olsun, bunların hepsine hazır olmanız gerekir.

Müşterilerinizin ürünlerinizi satın almasını, teslim almak üzere ayırmasını veya isterlerse teslimatı seçmesini kolaylaştırın. Çevrimiçi olarak masa rezervasyonu yapmayı veya arayıp rezervasyon yaptırmayı kolaylaştırın. Ayrıca kullanıcılara, sizi yerel rakiplerinize tercih etmeleri için İşletme Profilinizde ihtiyaç duydukları tüm bilgileri verin: açılış saatleri, hizmet bilgileri, olanaklar, işletmenizin görselleri vb.

Müşteriler kapıdan içeri girdiğinde elinizden gelen en iyi hizmeti sunun çünkü çevrimiçi incelemeler yalnızca bir adım ötenizdedir ve herkes tarafından görülebilir.

#9: Müşteri Yorumlarını Yakalayın

BrightLocal'ın analizlerine göre insanların %98'i yerel işletmelerle ilgili çevrimiçi yorumları okuyor .

Neyse ki müşteriler, yerel işletmelerden etkilendiklerinde, daha büyük veya çevrimiçi şirketlere kıyasla olumlu yorumlar bırakmaktan daha mutlu oluyorlar. Bunu kendi avantajınıza kullanın ve müşterilerden, aldıkları hizmetten memnun olup olmadıklarını kibarca yorum bırakmalarını isteyin.

Herhangi bir çevrimiçi işlem için, müşterilerinize yorum yazmalarını isteyen e-postalar gönderin.

Yeni müşterileri etkilemek için mükemmel bir değerlendirme puanına ihtiyacınız yok. Aslında araştırmalar, insanların mükemmel inceleme puanlarına güvenmediğini ortaya çıkardı. Bunun yerine çok sayıda yorumdan 4+/5 gibi güçlü bir ortalama puan almayı hedefleyin çünkü insanların 10 yorumdan alınan ortalama puanlara güvenme olasılıkları 10'dan daha yüksektir.

#10: Müşterilerinizle Çevrimiçi Etkileşime Geçin

Yerel SEO, müşterilerle çevrimiçi etkileşim kurmanız için size birçok fırsat sunar. En belirgin yer müşteri geri bildirimlerine yanıt verebileceğiniz inceleme sayfalarıdır (Google İncelemeleri, Trustpilot vb.). İnsanlara olumlu değerlendirmeleri için teşekkür edin ve sağladıkları olumsuz yorum veya geri bildirimleri ele alın; onların girdilerine değer verdiğinizi gösterin.

Aynı şekilde, olumsuz yorumlarla da olabildiğince hızlı ve kapsamlı bir şekilde ilgilenmek isteyeceksiniz. Olumsuz geri bildirimlerden korkmayın. Buna olumlu bir tavırla karşılık verin ve müşteri hatalı olsa bile, müşteri hizmetlerinde üstün olduğunuzu başkalarına gösterin.

Ayrıca yayınlar ve soru-cevaplar aracılığıyla Google İşletme Profiliniz aracılığıyla müşterilerle etkileşim kurabilirsiniz. Yerel halkı yeni ürünler veya hizmetler, açılış saatlerindeki değişiklikler veya işletmenizde olup biten herhangi bir şey hakkında bilgilendirmek için gönderiler yayınlayın.

Kullanıcılar profilinizde görünen soruları yayınlayabilir ve diğer kullanıcılar bu soruları sizin için yanıtlayabilir. Bu yüzden önce oraya girin ve sorulara hızlı bir şekilde yanıt verin. İnsanlara, sorularının sizin tarafınızdan yanıtlanmasının mutluluğunu yaşatın ve insanlarla doğrudan etkileşim kurma konusundaki heyecanınızı gösterin.

Ayrıca müşterilerle sosyal medyada etkileşim kurmak isteyeceksiniz. Bunları içeriğinize ekleyebilir, yarışmalar ve anketler düzenleyebilir ve hatta onlardan sizin için kullanıcı tarafından oluşturulan içerik oluşturmalarını isteyebilirsiniz.

Özgün olun ve müşteri olarak adlandırmak istediğiniz kişilere gerçek bir ilgi gösterin.

Hepsini bir araya koy

Bu kontrol listesinde incelediğimiz 10 adımın tamamını tamamladıktan sonra eksik olan tek şey, yerel SEO stratejinizin performansını ölçmek ve satın alma işlemlerini müşteri yolculuğunun her adımıyla ilişkilendirmek için güçlü bir analiz sistemidir.

Bu, yerel SEO stratejinizin çevrimiçi ve çevrimdışı olarak işletmeniz için nasıl gelir sağladığına dair doğru bir resim elde etmenize yardımcı olacaktır. Buradan, bu makalede belirlediğimiz temelleri geliştirebilir ve yatırım getirinizi en üst düzeye çıkarmak için stratejinizi optimize edebilirsiniz.

Sizin İçin En İyi Çözümler

Yeni iş fikirlerinizi ve projelerinizi hayata geçirirken, gerektiğinde yol göstererek, gerektiğinde iş planınıza katkıda bulunarak ihtiyaç duyduğunuz anda yanınızda olacağız.

Mobil Uygulamalar

Apache Cordova ve React Native ile Apple iOS ve Google Android için cross-platform çözümler.

Çözümlerimiz
  • Apple iOS Uygulamalar
  • Google Android Uygulamalar
  • Cross-Platform Uygulamalar

Web Yazılım ve Tasarım

Hazır veya butik web yazılım çözümlerimiz ile projenizi olmadığı kadar güçlendiriyoruz.

Çözümlerimiz
  • Butik Web Yazılımları
  • Web Tasarım ve Geliştirme
  • Sektörel CRM Yazılımları

Web Sunucuları

Uzmanlığımız ile projelerinizin en güvenli ve performanslı bir şekilde canlı kalmasını sağlıyoruz.

Çözümlerimiz
  • Web Sunucuları Barındırma
  • Alan Adı Tahsis ve Yönetimi
  • Linux Sunucu Yönetimi
WhatsApp'tan Yazın

WhatsApp'tan Canlı olarak görüşebileceğiniz hattımıza 7 gün / 24 saat hızlıca yazabilirsiniz

Konuşma Başlat
Bizi Arayın

Konuşmayı sevenlerdenseniz
0 (850) 532 86 48 numarasını arayabilirsiniz.

Arama Başlat

Bize Hemen Yazın ...

Tüm sorularınızı en hızlı zamanda ve doğru olarak yanıtlayalım.

Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. ' Kabul Ediyorum ' seçeneğine tıklamanız halinde çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.